Slaveriet - ett faktum.






Med tanke på hur tyst det varit om Fas 3 i Jobb och Utvecklingsgarantin i pressen och media så skulle man nu kunna likna den referering om Fas 3 som på sista tiden förekommit i både tidningar och Tv samt internet vid en orkan. Det ligger ju i tiden då snöstormarna och kylan kommit slag på slag, transportbiten i Sverige havererar. Tåg inställda, flyg inställda och bussar som fastnar lite här och var, avåkningar med bilar och lastbilar. Hamnarna fryser inne. Så årstiden inramar den förda arbetsmarknadspolitiken mycket bra. Nästintill idealiskt.

Jag gläds åt alla som numera bloggar och skriver insändare om Fas 3, jag är djupt tacksam över de som vågar träda fram och beskriva hur Fas 3 fungerar i verkligheten, den delen av tillvaron som inte politikerna når ut till eftersom de gått vilse i Rosenbads korridorer. Vilket är ganska bra tycker jag för då vet vi ju var vi har dem, de är samlade på ett och samma ställe om vi som protesterar mot Fas 3 skulle vilja göra en mer praktiskt aktion mot detta, mer än att vi sitter i våra skrivhörnor och formulerar den ena pamfletten efter den andra. Därmed sagt att det skrivna ordet inte skulle göra nytta, för det gör det, det kan ta lite längre tid bara, men nyttan finns.

Regeringen är ute på hal is när man infört Jobb och Utvecklingsgarantin med de olika faserna, framförallt gällande Fas 3. Regeringen har återinfört livegenskapen i Sverige. Man kunde inte nöja sig med skärpta arbetsmarknadspolitiska regler utan man ville löpa linan ut. Regeringen ville införa slaveriet. Vi var några få bloggare och skribenter som insåg detta från allra första början, när vi konfronterade politiker ur båda lägren bemöttes vi av en kompakt och samfälld tystnad. Jag tror personligen att det till stor del berodde på ren och skär okunskap. Man visste ingenting därav oviljan att svara. Om man som politiker inte vill se denna problematik så ska man avgå, ställa sin plats till förfogande. För om man inte vill göra det tunga fotarbetet ska man inte vara politiker. Med denna uppmaning är jag helt övertygad om att åtminstone hälften av våra förtroendevalda politiker i såväl inom riksdag som kommuner, landsting och regering omgående skulle försvinna från den politiska dagordningen.

Just det, svenska folket har inget behov av dessa menlösa politiker som istället för att ta debatten sätter på en CD-skiva som är inopererad i huvudet på dem. CD-skivan innehåller flertalet inrepeterade mantran som aktiveras varje gång en politiker hamnar framför en mikrofon eller hamnar i en studiostol. I politikerns ansikte är garden nästan skrattretande uppenbar. En viss migrationsminister demonstrerade hur denna teknik fungerar på ett alldeles ypperligt sätt. Man fick fullt klart för sig hur det fungerar och genom hans demonstration behöver inte ens jag läsa instruktionsboken. Se migrationsministerns instruktionsfilm här:http://www.youtube.com/watch?v=mKiilYmjcr0

Medan Slaveriets Tåg rullar på så famlar fortfarande oppositionen i "Förnyelsens" dunkla korridorer. De får snart komma till skott! Svenska folket har inte råd att vänta på deras behagade ankomst! Tiden fram till nästa val är oerhört kort. Vad väntar ni på i oppositionen? Ni omger er med ett förrädiskt lugn. När ni väl kliver ur era garderober är tåget försvunnet i fjärran och då står ni där. Med en Framtidsbiljett som ni inte kan använda och dessutom inte kan lösa in hos SJ - Statens Järnvägar. I folkmun kallat Sen Jämt. Kanske ett epitet man skulle kunna belägga politiker för? Hasta långsamt, ja. Men hasta i ultrarapid har svenska folket ingen som helst nytta av!
På sista tiden har jag läst många bra blogginlägg om det Moderna Slaveriet och till min stora glädje och förnöjsamhet fick jag igår ta del av en vad jag kallar för mega-känga åt Alliansen, de nya slavägarna, den är skriven av Dr Stone, som på ett väldigt klarsynt sätt beskriver och argumenterar mot Slaveriet. Jag har haft på känn sedan början att debatten skulle komma att handla om slaveri och "trafficking" tillslut. Och detta inom Sveriges gränser. Denna gränslösa "demokrati".
Jag rekommenderar Dr Stones blogg och tipsar om länken här: http://blogg.passagen.se/dr.stone/entry/nya_moderaterna_slaveriets_instiftare_fattigsveriges#comments

Många har frågat mig varför jag inte skrivit i denna blogg på länge. Svaret är enkelt. Efter valet gick luften ur mig lite. Jag drabbades av en Alliansutlöst depression. Ordlösheten var ett faktum. Men jag börjar återhämta mig och dessutom får jag inspiration av andra bloggskrivare, Dr Stone: http://blogg.passagen.se/dr.stone/ , Ett Hjärta Rött: http://ilsemarie.wordpress.com/ , Martin Moberg: http://martinmobergsblogg.blogspot.com/ för att bara nämna några i den färgrika flora av bloggare som visar att det går att kritisera systemet.
Efter valet var jag rätt mör eftersom jag ovanpå mitt bloggande administrerade en hemsida för oss som är inskrivna i Jobb och Utvecklingsgarantin, den fick jag lägga ner av kostnadsskäl. Jag startade upp en ny lite mer forumbaserad hemsida - JUGENSIDAN - där medlemsantalet blev för litet. Den har jag också fått avsluta.
Som om jag inte hade nog att göra skickade jag dessutom mer än 500 mail och vanliga brev till politiker om problematiken med Fas 3, där jag fick tre svar i alla fall. Okunskapen var nog ett faktum!

Vill man vara med och påverka finns flertalet möjligheter att vara aktiv. Min egen grupp på Facebook, liten men naggande god - Stoppa Jobb och Utvecklingsgarantin! På nätet finns "VI HÖJER RÖSTEN" http://protestera.ning.com/ . Och på Facebook finns dessutom "Nätverket Vi Arbetslösa" samt "Kollegor i Jobb och Utvecklingsgarantins Fas 1,2,3."

Jag får sluta skriva här nu. Jag kan bli beskylld för att ha arbetsförmåga.

Denna bloggerska återkommer.

Kommentarer:

1 Nicole:

Hej hej :)



Angående din sista kommentar, att ha arbetsförmåga, du borde skaffa Creeper på bloggen så ser du när och vem som kikar in på den ;)



Mvh Nikki :)

2 Linda Åberg Luthman:

Tack Nikki!

Jag lever med ett slags inbyggt dödsförakt så jag har väl inte införskaffat Creeper ännu!

Kommentera här: