Det finns ju inga jobb åt de sjuka!



Arbetslös, sjukskriven, införd i myndigheternas karusell av arbetsmarknadspolitik och sjukförsäkringspolitik. Och jag skulle inte BLI sjuk av detta?

Hörrudu Christina Husmark Pehrsson! Hur skulle det vara om du och dina kollegor i socialförsäkringsutskottet plockade på er jackorna och gav er ut i verkligheten, den som finns utanför de bunkertjocka väggarna på Rosenbad! Välkomna ut allihop i den misär som ni själva skapat! Se den med egna ögon!
Se de sjuka som med alla till buds stående medel måste stå till arbetsmarkandens förfogande eftersom Försäkringskassan på order av dig sagt åt dessa sjuka att de inte är sjuka längre. De är bara på väg mot tillfrisknande.Och de är nog säkert fuskare allihop tycker du och dina kollegor.

Det är du och dina samarbetspartners i regeringen som bär det totala ansvaret för politiken. Inte Försäkringskassan. Det är så otroligt lätt att göra som du och dina gelikar, slå ner blicken i marken och slå ifrån er den skuld ni har. Slå ifrån er den med allt vad ni orkar. Ni är som de mytomanier man hör i livet. De som man definitivt inte trodde var sanna! Ni måste lära er att släppa taget. Släpp taget om ert älsklingsbarn arbetslinjen för den kommer ändå inte att fungera fullt ut. Där har du och Fredrik Reinfeldt och många andra i Alliansen målat in sig i ett hörn. För hur hade ni tänkt att ekvationen skulle lösa sig med alla redan fullt friska som aktivt söker jobb på arbetsmarknaden? Jag tror inte att en arbetsgivare har ett enda dugg intresse av att anställa en sjuk när han eller hon hellre kunde få en fullt frisk, kanske till och med yngre medarbetare. Hur ska ni få den ekvationen att gå ihop utan att ni måste dumpa alla dessa sjuka på ställen där de bara förvaras till en billig peng från arbetsförmedlingen. Deras praktikplatser kommer inte leda till jobb och det är du och Sven-Otto Littorin ytterst ansvariga för. Inga andra!


Men ni agerar precis som missbrukaren, ni vill inte ta ansvar för det ni gör och ni vill inte kännas vid konsekvenserna heller! Utan det är alla runt omkring er som kommer att få städa upp efter er när ni har festat loss på skattebetalarnas bekostnad och infört ineffektiva system, sådana där kortsiktiga som bara värmer för stunden, ungefär som när en gammal alkis kissat på sig och håller på att torka, sådan politik för ni.

Ni borde ta ert förnuft till fånga, kapitulera inför ert missbruk och söka in på närmsta behandlingshem för politiker som missbrukat makten och mänskliga värden. Det finns ett tolvstegs-program för er också. Annars får väl samhället starta ett sådant och bekosta det också, så mycket som samhället ändå kommer få betala för ert sjukliga beteende. Ni är dyra i drift för Sverige. Alldeles för dyra!

Kommentarer:

1 anna:

har själv efter vart inskriven i Job garantin ännu ej fått ett arbete, de jobb jaghaft genom åren har jag fixat själv.

Men i karusellen ska man vara iallfall.

Det jag inte visste var att dagarna tickade på även om jag jobbade timmar eller som nu har vart sjuksriven sedan 1 nov.

Helt plötsligt får jag veta att mina 450 dagar är slut!

bort med min ersättning vänd dig till försörjningstöd var svaret på min fråga vad jag skulle göra?



Nu är jag sjukriven på deltid ocg genast är de där och vill skriva in mig på praktik

halvtid.

För vadå undrar jag?

Jag kommer inte få något jobb.

Under den tiden jag gick ut skolan till mu har en praktikplats aldrig gett mig något jobb!

dessutom ska jag jobba gratis, utan rätt till semesterersättning och med en ersättning på ung 1000 i månaden.



Hur tänker de undrar jag?

kan man få sämre självkännsla och känna sig mer värdelös..



bara undrar...



tack för en bra blogg!

Kommentera här: